Wijkraad

Over de wijkraad

De Wijkraad Zuid-Oost Enschede is 40 jaar geleden voortgekomen uit de buurtwerkgroep ‘t Hogeland. Het huidige werkgebied van de wijkraad omvat Varvik-Diekman, Hogeland-Zuid, ’t Wooldrik, de Leuriks en het buitengebied.

Doelstelling

De doelstelling van de wijkraad is het ontwikkelen en stimuleren van en deelname aan activiteiten die erop gericht zijn, of die tot gevolg hebben, de ruimtelijke inrichting, de leefbaarheid, het woonklimaat en het welzijn in en rond de gemeente Enschede, en in het bijzonder de buurten binnen ons werkgebied, te bevorderen.
De wijkraad brengt periodiek een wijkkrant uit.

Lidmaatschap wijkraad

Iedereen die 18 jaar of ouder is en in de wijk woont of werkt, kan toetreden tot de wijkraad. De wijkraad kent diverse portefeuilles zoals:

• Verkeer
  • Leefomgeving
  • Groen & Milieu
  • Stadsvernieuwing
  • Wijkbudgetten
  • Activiteitencommissie Zuid-Oost Enschede

Wijkraad, actieve Raad

De wijkraad wil een actieve raad blijven en is daarom altijd op zoek naar nieuwe leden/wijkbewoners, die zijn gelederen kan komen versterken. Door natuurlijk verloop en door verhuizing van wijkraadsleden naar andere wijken of plaatsen, ontstaan er met regelmaat vacatures binnen het vrijwilligersteam. Functies binnen de wijkraad zijn:

• bestuurslid
  • redactielid wijkkrant
  • wijkcontactpersoon
  • wijkkrantbezorger
  • lid activiteitencommissie ACZO

Dus als u interesse heeft en u zich geroepen voelt… aarzel niet maar stuur een mailtje naar [email protected].