Welkom bij de Wijkraad Zuid-Oost Enschede

We zijn weer terug!

Het is een tijd stil geweest rondom de Wijkraad Zuid-Oost Enschede.

Oktober 2019 legde het toenmalige bestuur haar taken neer en had het voornemen om per 31 december 2020 de stichting volledig op te heffen. Omdat wij, een aantal oud-bestuursleden, dit erg betreurden en graag een nieuwe impuls wilden geven aan onze wijkraad hebben wij de handen ineengeslagen om tot de vorming van een nieuw wijkraadbestuur te komen.

Dit voorjaar hebben wij de stichting overgenomen en zullen ons in de komende tijd gaan richten op het uitbreiden van ons bestuur en het opnieuw opbouwen van onze activiteiten. Naast het weer opbouwen van de contacten met gemeente en andere partijen valt hierbij te denken aan het organiseren van onze openbare vergaderingen (AOV) en wijkschouwen, het uitbrengen van onze wijkkrant en het deelnemen aan de diverse overleggen.

Veel dingen dus die u in het verleden al van ons gewend was. Maar ook is er een verandering. In de oude situatie bestond ons werkgebied uit een binnensingelgebied (stadsdeel Centrum) en een buitensingelgebied (stadsdeel Oost). In samenspraak met de gemeente is besloten dat in de nieuwe vorm ons werkgebied alleen bestaat uit het voormalige buitensingelgebied, dus de buurten Varvik-Diekman (inclusief Diekman Es en Spaansland), Hogeland-Zuid, ’t Wooldrik, de Leuriks en het buitengebied. De buurten in het binnensingelgebied, Getfert-Perik en Hogeland-Noord, zullen worden overgenomen door een wijkvertegenwoordiging in stadsdeel Centrum, in de wijk waartoe deze buurten behoren. Op onze website www.wijkraadzuidoostenschede.nl vindt u ook een kaart van ons werkgebied.

Graag komen wij weer met iedereen in contact en horen graag van u wat u belangrijk vindt of graag opgepakt ziet worden door onze wijkraad.
Ons streven: een wijkraad die dicht bij de wijkbewoners staat. En wij horen dan ook graag wat u vindt.
Wat zijn uw verwachtingen van een wijkraad?
Wat vindt u belangrijk aan de werkwijze van de wijkraad?
Welke zaken spelen er in de wijk en zouden er volgens u moeten worden opgepakt?
Maar ook:
Zou u graag willen meebouwen aan de nieuwe wijkraad? Dit kan door ons als wijkcontactpersoon op de hoogte te houden van wat er speelt in uw buurt, maar ook door als bestuurslid actief zaken op te pakken. Ook kunt u plaats nemen in onze wijkkrantredactie of bezorger worden van onze wijkkrant. Of misschien vindt u het leuk om als vrijwilliger mee te helpen bij activiteiten van de Activiteitencommissie Zuid Oost (ACZO).

Kortom, genoeg mogelijkheden om mee te bouwen aan onze hernieuwde wijkraad.

Mailen kan naar [email protected].

Wij horen heel graag van u en hopen er samen met u iets moois van te maken!