Welkom

De Wijkraad Zuid-Oost Enschede is ruim 30 jaar geleden voortgekomen uit de buurtwerkgroep ‘t Hogeland. Het werkgebied van de wijkraad omvat het Hogeland, ’t Getfert-Perik, ‘t Wooldrik, Varvik-Diekman, Diekman-Es, de Leuriks en het buitengebied.

Doelstelling

De doelstelling van de wijkraad is het ontwikkelen en stimuleren van en deelname aan activiteiten die erop gericht zijn, of die tot gevolg hebben, de ruimtelijke inrichting, de leefbaarheid, het woonklimaat en het welzijn in en rond de gemeente Enschede, en in het bijzonder de buurten binnen ons werkgebied, te bevorderen.

Contact met de buurt

Om te weten wat er in onze wijken speelt hebben we zogenaamde wijkcontactpersonen (WCP). De wijkcontactpersonen zijn de ogen en de oren van de wijk. Het streven is om altijd een goede dekking van wijkcontactpersonen over de wijk te hebben om op deze manier zo adequaat mogelijk op situaties in te spelen. Eens per maand vergadert de wijkraad in een openbare vergadering. U bent hier altijd van harte welkom. Wil u een punt op de agenda zetten neem dan vooraf contact op met het secretariaat zodat er tijd in de vergadering gereserveerd kan worden.

De wijkraad brengt periodiek een wijkkrant uit. Hierin leest u naast de lopende zaken in de wijk ook ingezonden stukken van wijkbewoners en treft u informatie aan over activiteiten in de wijk. Wilt u ook eens een actualiteit of gewoon iets leuks over de wijk in de wijkkrant schrijven neem dan gerust contact op met de redactie. Zij zijn altijd bereid u te ondersteunen of aan te geven waaraan uw artikel moet voldoen. Wilt u in de wijkkrant adverteren dan kunt u ook contact opnemen met de redactie.

Vrijwilligers

Alle leden van de wijkraad zijn vrijwilligers. Dat houdt in dat leden niet betaald krijgen en het wijkraadswerk in de tijd moeten doen die overblijft naast werk en gezin. De leden van de wijkraad zijn begaan met de wijk en zetten zich daarom allen belangeloos in.